Mediteren

"Meditatie zou een vak op school moeten zijn"

- dr. Steven Laureys -



Enige jaren terug leidde ik een super druk leven, ik had voor niets geen tijd, het moest altijd maar vooruit gaan. En toen viel plots een bom... mijn man kreeg een ernstige (K) ziekte. Ik liep met mijn hoofd tegen de muur en begon me meer vragen te stellen bij het leven dat ik aan het leiden was.

Via meditaties kon ik mij bevrijden van mijn piekeren en angsten en kreeg ik meer rust in mijn hoofd.

Sommige onder ons zijn er reeds mee vertrouwd doch vaak betreur ik dat er nog steeds zoveel vooroordelen en misvattingen bestaan over mediteren. Neen het is geen religie. Neen het is niét aan niks denken. Je kan je brein niet uitschakelen: je denkt de hele tijd, hoe hard je ook probeert om dat niet te doen. Veel mensen die het leren stoppen na een week of een maand en denken: Pff, dit werkt niet voor mij. Maar dan heb je het niet echt geprobeerd.

Vergelijk het met een spier trainen. Je kunt niet verwachten dat je na een maand fitnessen al een spierbundel bent.

Anno 2020 is er heel wat wetenschappelijk bewijs dat mediteren werkt! Hierbij refereer ik graag naar topdokter Steven Laureys (boek 'Het No-Nonsens Meditatieboek') en het werk van dr. Joe Dispenza.

Je kan écht leren om je brein positief te beïnvloeden door meditatie. In de huidige Corona tijd een ware aanrader. Let's start! Ga in een comfortabele houding zitten, op de grond of op een stoel, met je handen op je bovenbenen. Sluit je ogen en focus op je ademhaling. Adem enkele keren rustig en diep in en uit. Meer moet dat niet zijn. Het is een kwestie van bewust enkele rustmomentjes voor jezelf in te bouwen. App's uitgetest en goedgekeurd voor begeleide meditaties: 👌 Insight Timer en Meditation Moments van Michael Pilarczyc.

Met meditatie bereik je sneller minder stress, een betere nachtrust, meer focus en gegarandeerd rust in je hoofd!

22-05-2020


10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

F U L L

Adem