top of page
  • Foto van schrijverveerle10

Bevat jouw to-do lijst of takenlijst álles dat je ooit nog in je leven wil doen en afwerken?

Bevat jouw to-do lijst of takenlijst álles dat je ooit nog in je leven wil doen en afwerken?

Van het sturen van die mail tot aan het opknappen van dat oude tuinhuis?

En moet dat het liefst nog allemaal deze week gebeuren?

 

Dat gaat never, jamais, noch nie, nunca, nooit lukken! 



Je kunt onmogelijk 100 uur aan werk in een werkdag van 8 uur proppen.

En probeer je het toch, het enige wat er dan gebeurt is dat je telkens weer al die to-do's, projecten en afspraken verzet naar morgen, volgende week, volgende maand ...

Om er dan ook nooit aan toe te komen. Hoe vermoeiend is dat!

 

Jouw planning is niet realistisch!

 

En dat zorgt niet alleen voor de nodige stress en frustratie maar ook voor een hoop uitstelgedrag! 

 

Voorkom daarom dat jouw to-do lijst een 'ooit eens wensen' lijst wordt en focus je op de tijd die je tot je beschikking hebt. We hebben allemaal 168 uur per week.

 

Dat vereist dat je kritisch moet zijn met de tijd en aandacht die je te besteden hebt,

en dat je nou eenmaal keuzes moet maken.

 

Dat noemen we prioriteiten stellen!  Een must.

Leren wat belangrijk is en wat niet. Telkens weer kiezen. Zodat je proactief werkt, in plaats van reactief. Zodat je productief bent, in plaats van steeds achter de feiten aanloopt.   

 

En of dat lastig is? Zeker niet!

Prioriteiten stellen is niets meer dan beseffen dat je niet alles kunt doen.

Je hebt immers maar een bepaald aantal uur te besteden en jij kunt jezelf niet opsplitsen in meerdere personen. Je zal moeten kiezen waar je je wél mee bezig houdt en waar je je niet mee bezig houdt. Dat betekent dus ook geregeld NEE zeggen. Simpel.

 

Dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook regelmatig zaken tussendoor gaan komen! Dat is zo! Onverwachte zaken, klusjes, spoedgevallen, noodgevallen, maar ook mooie kansen. 

Zulke dingen vallen niet te voorzien.

 

Echter door vooraf duidelijk je prioriteiten in beeld te hebben, kun je met zulke dingen wel beter omgaan zodra ze zich aandienen. 

 

En wil je precies weten hoe je een realistische planning maakt, zodat je gemoedsrust en overzicht/controle hebt? Reserveer dan een Personal Organizing Traject. 💪✅



08-04-2022



Recente blogposts

Alles weergeven

Adem

Comments


bottom of page